Spotkanie

Sprawdź czy w Twojej okolicy organizujemy spotkanie na temat ZDROWEGO SNU.
captcha
Zaproś nas do siebie – chętnie weźmiemy udział w Twojej imprezie.
captcha

Śpij i chudnij

Otyłość jest skutkiem nadmiernego gromadzenia się tkanki tłuszczowej w organizmie. Dlaczego tak się dzieje?

Specjaliści doradzają osobom otyłym przede wszystkim zmianę diety oraz aktywność fizyczną. Do tych dwóch czynników należałoby dołożyć jeszcze efektywny sen. Kiedy jesteśmy niewyspani rośnie poziom łaknienia, a z nim zwiększa się ryzyko otyłości. Zmęczenie potrafi utrudnić odchudzanie.

Jemy zbyt dużo na skutek wadliwie działającej gospodarki hormonalnej. Mechanizm sterujący łaknieniem opiera się na dwóch hormonach. Grelina produkowana w żołądku informuje mózg o tym, że zbliża się pora posiłku. Leptyna wydzielana przez tkankę tłuszczową odpowiada za uczucie sytości. Okazuje się, że zmęczenie powoduje podwyższenie we krwi poziomu greliny (łaknienie), przy jednoczesnym obniżeniu poziomu leptyny (sytość).

Już jedna noc ze zbyt krótkim lub przerywanym snem powoduje zaburzenie gospodarki hormonalnej. Jeżeli chronicznie się nie wysypiamy doprowadzamy do sytuacji, w której nasz organizm potrzebuje więcej jedzenia niż potrzebowałby gdybyśmy spali efektywniej.

Amerykanie dowodzą, że osoby śpiące poniżej 4 godzin na dobę są narażone na otyłość średnio o 73% bardziej niż osoby wysypiające się. Osoby śpiące 4-5 godzin na dobę obciążone są wskaźnikiem ryzyka otyłości rzędu 50%.

Pamiętajmy, że te reguły rządzą nie tylko snem osób dorosłych ale też dzieci. One również narażone są na zaburzenia związane z otyłością wynikające z niedostatecznej ilości zdrowego snu. A dzieci i nastolatki potrzebują więcej snu niż dorośli i to do nas należy dopilnowanie aby był on odpowiednio długi i zdrowy.

Śpij i chudnij
Oceń ten artykuł

Staramy się, by strona Woolstar była przyjazna użytkownikowi, dlatego korzystamy z plików cookies. Odwiedzając nas, zgadzasz się na to. Więcej informacji