Spotkanie

Sprawdź czy w Twojej okolicy organizujemy spotkanie na temat ZDROWEGO SNU.
captcha
Zaproś nas do siebie – chętnie weźmiemy udział w Twojej imprezie.
captcha

Zdrowe pozycje w czasie snu

Pozycje snu

Większość z nas śpi w pozycjach nie zapewniających zdrowego odpoczynku. Pozycje snu znacząco wpływają na komfort nocnego odpoczynku.
41% osób śpi na boku z podkurczonymi nogami, tymczasem:

  • długotrwałe podkurczanie nóg i wygięty kręgosłup powodują bóle stawów,
  • w takiej pozycji możemy mieć też problemy z oddychaniem.
sylwetka człowieka leżacego z wyprostowanymi nogami

Natomiast na brzuchu z rękami otaczającymi poduszkę śpi ok. 7% z nas, pozycja ta:

  • powoduje nadmierne wygięcie kręgosłupa lędźwiowego, może pojawić się ból po przebudzeniu,
  • głowa cały czas jest skręcona w lewo lub prawo, co powoduje ból karku.

Powinniśmy spać na boku z nogami wyprostowanymi (tak śpi ok. 28% z nas), albo na wznak (9%).
Pozycja na wznak z nogami wyprostowanymi i rękami ułożonymi wzdłuż tułowia:

  • zapobiega bólom karku i pleców,
  • zapobiega refluksowi – cofaniu się treści żołądkowej do przełyku,
  • mięśnie twarzy nie są napięte i wciśnięte w poduszkę co zapobiega przedwczesnemu pojawieniu się zmarszczek.

Śpiąc na boku z wyprostowanymi nogami:

  • rozluźniamy mięśnie wokół kręgosłupa,
  • zapobiegami reflusowi,
  • wspomagamy układ krążenia.

Dodatkowy komfort zapewnią nam poduszki między nogami, gdy leżymy na boku albo pod kolanami gdy leżymy na wznak. Takie ułożenie zapewni nam komfort. Wiedząc o tym możemy próbować przyjmować świadome pozycje podczas snu.

Staramy się, by strona Woolstar była przyjazna użytkownikowi, dlatego korzystamy z plików cookies. Odwiedzając nas, zgadzasz się na to. Więcej informacji